Je bent lekker bezig; je koelkast staat vol met gezonde producten en je fruitschaal is gevuld! Je beweegt met regelmaat en je gaat je steeds lekkerder voelen in je vel! Je hebt de goede afslag genomen op weg naar jouw nieuwe levensstijl en doel; het gewicht dat bij je past en de wetenschap dat je gezond en duurzaam bezig bent! Graag vertel ik je wat meer over de eigenschappen van bepaalde zuivelproducten, groentes en fruit, over wat ze je te bieden hebben.Voor nu een paar producten die je met name Fitheid zullen geven:

De rode biet: in rode bietjes zit een hoog gehalte nitraat en dit verhoogt je uithoudingsvermogen. Bij het sporten houd je het langer vol en het zorgt ervoor dat je niet voor het einde van je work-out zult instorten!

Yoghurt: Als je met regelmaat sport en bijvoorbeeld graag hardloopt is yoghurt een boost voor je immuunsysteem. Bij duurtraining kan dit wat verzwakt zijn en zo onderhoud je het goed.

Spinazie: Dat dit vol met ijzer zit, wist je vast al en ijzer heb je nodig voor de rode bloedcellen. Deze cellen zorgen voor de transport van zuurstof door ons lichaam. Ook stimuleert spinazie in je lichaam de proteïne om te zetten in suiker. Ook hierdoor voel je je fitter.

Gember: De ontstekingsremmende kracht van gember is inmiddels ook al behoorlijk algemeen bekend en dat is fantastisch. Maar wist je dat gember je spierpijn met 25% kan verlichten als je het elke dag zou eten? Je kunt het heel goed raspen en verwerken in je eten.

Een bakje muesli: Kies niet voor een sportdrankje na het sporten (want veel suiker), maar ga voor een bakje muesli met een scheutje halfvolle melk! Dit zal je energielevel na een training net zo veel vergroten als dat sportdrankje…Goed te weten en vele malen beter dus!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *