Hoe blijf je gezond en kom je tot bewegen nu je leven op z’n kop staat vanwege het Coronavirus?

We worden er allemaal mee geconfronteerd; niets is meer hetzelfde lijkt het. Alsof we in een film terecht zijn gekomen, waarvan we nog geen idee hebben hoe het zal aflopen. Vragen als: “Gaat mijn vakantie nog door? Kan mijn kind zijn eindexamen wel doen of angst om je baan te verliezen. Of misschien ken je iemand die met het Coronavirus besmet is geraakt? “ Waar de een angstig en verdrietig wordt, is de ander er juist heel nuchter onder. 

Nu je thuiswerkt en misschien kinderen om je heen hebt die je ook les moet geven, is het een hele puzzel en uitdaging om de dagen zinvol in te vullen. Sterk te blijven voor je gezin, je werk naar behoren te doen, het huishouden en meer. En jouw plannen om wat kilootje kwijt te raken, zie je ook gedoemd tot mislukken.. Maar dat hoeft beslist niet zo te zijn!

Nu alles zo onzeker om ons heen is, is er juist iets waar je wél grip op kunt hebben en geeft je een houvast! Je plannen om voor die gezondere levensstijl te gaan zijn juist nú ontzettend belangrijk. Om overeind te blijven staan; niet alleen voor jezelf, maar ook voor alle mensen om je heen. 

De serie wat Wat gezonde voeding nog méér voor je doet! staat vol met tips en weetjes, hoe jij je weerstand op peil kunt houden. Gezondheid, Fitheid en Slimheid in je systeem; dat heb je nu nodig. Lees mijn Blogs vooral nog een door, voordat je boodschappen gaat doen en je planning  maakt voor komende periode.

De sportscholen zijn dicht, maar Bewegen buiten of in je huis is altijd nog een optie. Pak de  trap een aantal keer extra in je huis of zou je normaal gesproken zijn gaan sporten? Pak je fiets, neem je kinderen mee naar het park of maak je tuin voorjaarsklaar. Vul de bakken met mooie viooltjes voor op je balkon of ren een rondje; blijf vooral Bewegen. Online geven sportscholen vaak ook oefeningen via YouTube voor thuis. Of doe mee aan Nederland in Beweging op NPO1. Elke dag om 10.10.

Bewaak je dag- en nachtritme en houd je aan de 6 eetmomenten die in het Online Afslanken Programma staan. Dit geeft jou en ook je gezin structuur. 

Werk niet door tijdens je lunchpauze, maar neem afstand van je laptop. Nodig je kinderen mee uit en ga naar buiten. Even naar het park om een balletje met ze te trappen of maak een stevige wandeling van 30 minuten. Ga je alleen? Zet je telefoon dan uit en geniet van de Lente die eraan komt! Als je buiten gaat wandelen of sporten is het belangrijk om voldoende afstand tot elkaar te houden, namelijk 1,5 meter. Blijf thuis bij klachten van verkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts.

Dus koop slim én gezond in, noteer je boodschappen op een briefje met alles wat je nodig hebt, wees creatief mocht het er niet zijn in de winkels. Kies voor Kleur als je groentes gaat kopen. Hoe feller gekleurd; hoe meer vitamines ze bevatten. Met groene groentes zoals broccoli, snijboontjes en sperziebonen zit je bijvoorbeeld altijd goed. 

Ik wens jou veel kracht toe, wijsheid en heb vertrouwen. Zorg goed voor jezelf en ga vooral even naar buiten overdag. Het liefst een paar keer. Even je zinnen verzetten; blik op de natuur die ontwaakt uit zijn winterslaap en het nieuwe seizoen aankondigt. De natuur werkt helend. Daarover een andere keer meer. We komen hier SAMEN doorheen. 

Liefs 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *